جام جهانی ۲۰۲۲| حبس ژاپن در یک‌هشتم و آتش بازی سلسائو مقابل ببرهای آسیا؛ از جدال حساس ماتادورها و مراکش تا صف‌آرایی یاران رونالدو مقابل سوئیس

9:32 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۱۵۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در پانزهمین روز از مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام جام جهانی روز گذشته (دوشنبه) ۲ بازی برگزار شد و ۲ تیم در یک‌چهارم نهایی جام قرار گرفتند.

خبرگزاری میزان - در پانزدهمین روز از جام جهانی شب گذشته (دوشنبه) ۲ دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی برگزار شد تا ۲ تیم دیگر در مرحله یک چهارم معرفی شوند.

*در ادامه گزارش مروری خواهیم داشت بر ۲ دیدار برگزار شده از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲:

*کرواسی یک(۳) – ژاپن یک(۱)؛ کرواسی شمشیر سامورایی‌ها را شکست

در نخستین بازی که روز گذشته از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه الجنوب برگزار شد، ۲ تیم کرواسی و ژاپن به مصاف هم رفتند. قضاوت این دیدار را اسماعیل الفتح بر عهده داشت. کرواسی در این بازی با سیستم 4-1-2-3 وارد زمین شد و در سوی دیگر تیم ملی ژاپن با سیستم 3-4-3 مقابل شطرنجی‌ها قرار گرفتند.

تیم ملی ژاپن بازی را هجومی آغاز کرد تا جایی که تا چند متری دروازه کرواسی پیش رفتند، اما در زدن ضربه آخر دقت کافی را نداشتند. در دقیقه ۹ بازی اشتباه مدافعان ژاپن باعث شد تا کراماریچ در فرصت مناسبی قرار بگیرد اما ضربه او را گوندا به زیبایی مهار کرد. ۳۰ دقیقه از زمان بازی سپری شده بود و تیم ملی کرواسی در این بازی برتر نشان داد و چندین موقعیت ایجاد شد که دروازه‌بان ژاپن اجازه باز شدن دروازه را نداد. در دقیقه ۴۰ مسابقه کار ترکیبی مائدا با پاس زیبای اندو به کامادا همراه شد که او با سر توپ مدافع مستقیمش را از پیش رو جا گذاشت، اما ضربه‌ نهایی‌اش جالب نبود و به بیرون رفت. سرانجام در دقیقه ۴۳ حملات ژاپن ادامه داشت تا اینکه کار ترکیبی ژاپنی‌ها روی کرنر با ارسال دوآن به یوشیدا رسید و اثرگذاری او دروازه خالی را برابر مائدا قرار داد تا این بازیکن گل نخست بازی را به ثمر برساند. نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود ژاپن به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم کرواسی بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۵۵ روی ارسال دژان لوورن و ضربه سر پریشیچ به گل تساوی رسید. تا پایان ۹۰ دقیقه ۲ تیم حملات زیادی به سمت دروازه‌ها انجام دادند که بی‌ثمر بود. در وقت‌های اضافه نیز کرواسی تیم برتر بود و حملات به مراتب خطرناک‌تری انجام می‌دادند، اما ثمری نداشت. ژاپن تا پایان ۱۲۰ دقیقه جانی برای دویدن نداشتند. در ضربات پنالتی ۴ ضربه ۲ تیم زدند که ژاپن ۳ پنالتی از دست داد و تنها یکی را گل کرد و در سوی دیگر کرواسی ۳ بار گل زد و یک پنالتی را از دست داد تا بازی در ضربات پنالتی به سود کروات‌ها به پایان برسد. کرواسی به دور بعد صعود کرد.

*برزیل ۴ - کره‌جنوبی یک؛ سلسائو یک نیمه بی‌رحمانه کار را تمام کرد

در آخرین دیدار شب گذشته از ساعت ۲۲:۳۰ دو تیم برزیل و کره‌جنوبی در ورزشگاه ۹۷۴ به مصاف هم رفتند. کلمنت تورپین قضاوت این دیدار را بر عهده داشت. برزیل در این بازی با سیستم 4-1-2-3 در زمین حاضر شد و در سوی دیگر کره‌جنوبی با آرایش 4-4-2 مقابل سلسائو قرار گرفت.

تیم ملی برزیل از ابتدا به دنبال گل بود و فشار زیادی روی دروازه کره ایجاد کردند؛ تا اینکه برزیل در دقیقه ۷ توانست به گل برسد. نفوذ رافینیا از سمت راست و پاس او را وینیسیوس توانست به گل اول بازی تبدیل کند تا سلسائو خیلی زود پیش بیفتد. بعد از خطا روی ریچارلیسون، داور نقطه پنالتی را نشان داد و نیمار که به تازگی از بند مصدومیت رها شده توانست گلزنی کند و بازی را ۲ بر صفر به سود تیم خود کند. بازی خوب برزیلی‌ها در دقیقه ۲۹ ادامه یافت و ریچارلیسون توانست گل سوم را نیز به ثمر برساند و نمایش خوب تیمش را ادامه دهد. برزیلی‌ها که دست بردار نبودند در دقیقه ۳۶ گل چهارم را نیز به ثمر رساندند. لوکاس پاکِتا توانست گل چهارم را نیز به ثمر برساند. نیمه نخست با برتری برزیل به پایان رسید.

نیمه دوم بازی شروع شد و اولین خطر جدی را سون هیونگ مین از دست داد و نتوانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. ببرهای آسیا حملات زیادی روی دروازه حریف شکل دادند تا اینکه کره جنوبی در نهایت مزد بازی خوب خود در نیمه دوم را گرفت و در دقیقه ۷۶ به گل اول خود رسید. سئونگ هو پایک با شوتی زیبا از راه دور دروازه آلیسون را باز کرد. در ادامه حملاتی از سوی بازیکنان برزیل صورت گرفت که بی‌نتیجه بود و برزیل با برتری ۴ بر یک مقابل کره به جمع ۸ تیم برتر مرحله یک‌چهارم صعود کرد و حریف کرواسی شد.

*در آخرین روز از رقابت‌های دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی امروز (سه‌شنبه) ۲ دیدار برگزار خواهد شد که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت:

*اسپانیا - مراکش؛ دومین جنگ ماتادور‌ها و مراکش اینبار در یک‌هشتم

امروز (سه‌شنبه) از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی ۲ تیم اسپانیا و مراکش به مصاف هم خواهند رفت. اسپانیا به عنوان تیم دوم گروه E و مراکش به عنوان تیم نخست گروه F به این دور از مسابقات راه یافتند.

تیم ملی اسپانیا که در رده هفتم جهان و پنجم اروپا است بعد از گذر از کاستاریکا، توقف مقابل آلمان و شکست برابر ژاپن با 4 امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه E صعود کرد. ماتادورها ۱۵ بار در جام جهانی حضور داشتند که ۱۰ بار در مرحله یک‌هشتم قرار گرفتند. آن‌ها ۷ بار از این مرحله صعود کردند و ۳ بار نیز در این مرحله شکست خوردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند. اسپانیا در دوره پیش در جام جهانی ۲۰۱۸ در مرحله یک‌هشتم مقابل روسیه قرار گرفت و در ضربات پنالتی مقابل این تیم شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. اسپانیا ۳ بار در ادوار جام جهانی مقابل تیم‌های آفریقایی قرار گرفته که حاصل آن یک برد، یک شکست و یک تساوی بوده است. آخرین تقابل ماتادورها مقابل یک تیم آفریقایی مقابل همین مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ بود که در دور گروهی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

تیم ملی مراکش اکنون در رده ۲۱ جهان و دوم آفریقا است. شیرهای اطلس که ششمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کنند برای دومین بار در تاریخ به مرحله یک‌هشتم صعود می‌کنند. آن‌ها پیش از این در جام جهانی مکزیک سال ۱۹۸۶ در مرحله یک‌هشتم حاضر شدند که در این مرحله مقابل آلمان شکست خوردند و حذف شدند. مراکش ۱۱ بار در ادوار جام جهانی مقابل تیم‌های اروپایی قرار گرفته که تنها یکبار در سال ۱۹۸۶ مقابل پرتغال در دور گروهی موفق به پیروزی ۳ بر یک شد. آن‌ها برای دوازدهمین بار مقابل یک نماینده از اروپا قرار می‌گیرند.

*پرتغال - سوئیس؛ اتحاد سانتوس و رونالدو برای رویارویی با صلیب‌های سرخ

در آخرین دیدار امروز که از ساعت ۲۲:۳۰ شاهد آن خواهیم بود؛ ۲ تیم پرتغال و سوئیس در ورزشگاه لوسیل مقابل هم قرار خواهند گرفت. پرتغال به عنوان تیم نخست گروه H و سوئیس نیز به عنوان تیم دوم گروه G به این دور از رقابت‌ها راه یافتند.

تیم ملی پرتغال اکنون در رده ۹ جهان و هفتم قاره اروپا قرار دارد. یاران رونالدو بعد از پیروزی مقابل غنا، اروگوئه و شکست مقابل کره‌جنوبی به عنوان تیم نخست از گروه H صعود کردند. پرتغال که هشتمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند برای پنجمین بار به یک‌هشتم صعود کرده است. آن‌ها به جز سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۰ هرگاه از این مرحله صعود کردند به نیمه نهایی نیز رسیده‌اند. در جام جهانی دوره پیش در سال ۲۰۱۸ پرتغال در یک‌هشتم حریف اروگوئه شد که در این بازی با حساب کار ۲ بر یک شکست خورد تا از گردونه رقابت‌ها کنار بروند. پرتغال برای نخستین بار در ادوار مختلف جام جهانی مقابل سوئیس قرار می‌گیرد. پیش از این اسپانیا و سوئیس در رقابت‌های مختلف ۵ بار به مصاف هم رفته‌اند که ۳ بُرد سهم پرتغال و ۲ بُرد سهم سوئیس بوده است.

تیم ملی سوئیس که اکنون در رده ۱۵ جهان و یازدهم اروپا قرار دارد، با ۲ برد مقابل کامرون و صربستان و شکست مقابل برزیل به عنوان تیم دوم گروه G به یک‌هشتم صعود کرد. سوئیس دوازدهمین حضور خود در جام جهانی را تجربه می‌کند که طبق آمار آن‌ها پیش از این ۴ بار در یک‌هشتم بازنده بوده‌اند و تنها ۲ بار تا یک‌چهارم پیش رفتند. سوئیس که برای نخستین بار در جام جهانی مقابل پرتغال قرار می‌گیرد به دنبال خلق یک شگفتی است تا خود را به مرحله بعد برساند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *